×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جلوگیری از کلاهبرداری ملکی

کلاهبرداری ملکی به اشکال مختلف در کشور بسیار رایج شده است بنابراین اگر قصد خرید یک ملک به خصوص ملک قولنامه‌ای را دارید باید می‌توانید از کارشناسان دادگستری کمک بگیرید تا با بررسی اسناد و مدارک لازم به شما کمک کنند تا از صحت ملک و مدارک آن اطمینان داشته باشید. امروزه مجموعه‌های مختلفی در کشور وجود دارند که کارشناسان دادگستری  آنها از تخصص کافی برخوردار هستند. یکی از مجموعه‌هایی که قصد داریم آن را به شما معرفی کنیم مجموعه مفروز است. برای شناخت این مجموعه با ما همراه شوید.

انواع کلاهبرداری ملکی

کلاهبرداری ملکی انواع مختلفی دارد. اگرچه شما تخصص و تجربه بسیار زیادی در خرید و فروش املاک مختلف داشته باشید باز هم ممکن است به روش‌های مختلف گول بخورید و سرمایه خود را از دست بدهید. امروز برخی افراد با نمایش غیر واقعی برخی املاک و یا بیان اعداد غیر واقعی درباره وسعت آنها سرمایه شما را از شما دریافت می‌کنند و پس از خرید ملک با یک بحران بزرگ روبرو خواهید شد. از انواع کلاهبرداری ملکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کلاهبرداری با دفتر املاک جعلی

یکی از روش‌های کلاهبرداری ملکی کلاهبرداری با دفتر املاک جعلی است. در این روش فرد کلاهبردار یک دفتر شیک را اجاره می‌کند و خود را به عنوان مشاور املاک معرفی می‌کند. او در این زمان فعالیت خود را بدون مجوز انجام می‌دهد و با قیمت گذاری کمتر از ارزش ملک‌های مختلف آنها را به فروش می‌رساند.

زمانی که شما به این فرد مراجعه می‌کنید او اسناد مختلف را به شما نشان می‌دهد که مربوط به املاک مختلفی هستند و می‌گوید که می‌خواهد یک ملک را با قیمت بسیار پایینی با فروش برساند. این افراد در اکثر مواقع دوستان خود را به عنوان همدستان خود به کار می‌گیرند تا بتوانند کلاهبرداری خود را به راحتی انجام دهند. اگرچه شما تمامی اسناد و مدارک واقعی را مشاهده می‌کنید اما باز هم این فرد سرمایه شما را از شما دریافت می‌کند و هیچ ملکی را به شما نمی‌فروشد.

کلاهبرداری با استشهاد و اسناد غیرواقعی

یکی دیگر از روش‌های کلاهبرداری استفاده از استشهاد و اسناد غیر واقعی است. زمانی که شما بخواهید یک قول‌نامه را امضا کنید باید حتماً از افراد متخصص کمک بگیرید. شناخت اسناد جعلی از اسناد اصلی برای شما کار آسانی نیست و در بسیاری از مواقع اتفاق می‌افتد که فرد تمام سرمایه خود را از دست می‌دهد. اسناد و مدارک جعلی دارای کد رهگیری صحیحی نیستند و باید برای جلوگیری از این مشکل این کد از طریق سامانه ثبت معاملات املاک بررسی شود.

اگر بخواهید از این روش کلاهبرداری جلوگیری کنید می‌توانید اسناد خود را به یک فرد متخصص نشان دهید. شما می‌توانید پیش از امضا از کارشناسان دادگستری بخواهید که تمامی اسناد را مورد بررسی قرار دهد. با توجه به اینکه امروزه این شیوه بسیار رایج شده است املاک بسیار زیادی در کشور توسط یک فرد به چندین نفر فروخته می‌شود و پس از آن باید راه بسیار طولانی را برای اثبات این مشکلات طی کرد.

images_1723131418_66b4e61a16d39.webp

کلاهبرداری به روش انتقال مال غیر

گاهی اوقات این مشکل پیش می‌آید که فردی در هنگام تنظیم قولنامه تعهد می‌کند که مبلغی را از شما دریافت کند اما سند ملک را به نام شخص دیگری می‌زند. این روش نیز یکی دیگر از روش‌های کلاهبرداری ملکی است. شما در هنگام خرید یک ملک باید دقت بسیار زیادی داشته باشید تا سرمایه خود رل تنها در اختیار کسانی قرار دهید که مجوز لازم برای خرید و فروش ملک را داشته باشند تا هیچگونه کلاهبرداری رخ ندهد.

چگونه باید از صحت اسناد یک ملک مطلع شد؟

برای مشخص شدن صحت اسناد ملک می‌توانید از اداره ثبت اسناد کمک بگیرید. گاهی اوقات فرد فروشنده بسیار شما را گیج می‌کند و با صحبت‌های خود شما را مجبور می‌کند تا قولنامه خرید ملک را امضا کنید. شما باید پیش از امضا کردن قولنامه یک فرد متخصص را برای مشخص کردن صحت اسناد انتخاب کنید. یکی از بهترین افرادی که می‌توان در این زمینه به شما کمک کند کارشناسان دادگستری هستند که با تخصص و تجربه کافی انواع مختلف اسناد و املاک را مشاهده کرده‌اند و می‌توانند اسناد تقلبی را از اصل تشخیص دهند.

حتی اگر شما به اشتباه یک ملک را خریداری کنید باز هم می‌توانید از کارشناسان دادگستری بخواهید که به شما کمک کند تا در پرونده خود از روش‌های مختلف برای اثبات ادعای خود استفاده کنید. کارشناسان دادگستری به دلیل دانش و سواد کافی که در این زمینه دارند از روش‌های مختلف برای اطلاع از صحت اسناد یک ملک استفاده می‌کنند و اگر هرگونه کلاهبرداری در میان باشد شما را مطلع می‌کنند تا ملک مورد نظر را خریداری نکنید. برای مشاوره برای خرید آپارتمان می‌توانید با مجموعه مفروز تماس بگیرید.

 مجموعه مفروز چه خدماتی ادائه می‌دهد؟

یکی از بهترین مجموعه‌هایی که در کشور خدمات مختلفی در زمینه کارشناسی دادگستری ارائه می‌دهد مجموعه مفروز است. تمام کارشناسان این مجموعه از صفر تا صد خرید یک ملک شما را همراهی می‌کنند تا هیچ کلاهبرداری رخ ندهد. با توجه به اینکه کلاهبرداری در هنگام خرید املاک قولنامه‌ای بسیار رایج شده شما می‌توانید با انتخاب یکی از کارشناسان مجموعه مفروز در این امر اطمینان پیدا کنید که هیچگونه مشکلی در اسناد ملک وجود نداشته باشد. کارشناسان مجموعه مفروز از ابتدا تا انتهای راه و بستن قرارداد شما را همراهی می‌کنند و از روش‌های مختلف برای بررسی اسناد استفاده خواهند کرد.

یکی از مهمترین خدمات این مجموعه ارائه کارشناس و مشاور برای خرید املاک متراژ بالا برای ارگانها است. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره این مجموعه به دست آورید و با خدمات مختلف آن آشنا شوید می‌توانید به سایت این مجموعه مراجعه کرده و مقاله‌های مختلف و مرتبطی که در سایت آن وجود دارد را مطالعه کنید.

کارشناسانی که در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند از تجربه و تخصص بسیار بالایی برخوردار هستند و شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌های بسیار و مناسب و به صرفه از آنها کمک بگیرید. زمانی که شما یک ملک تقلبی را خریداری کنید باید هزینه‌های بسیار زیادی برای اثبات حرف خود صرف کنید بنابراین به نفع شما است که از کارشناسان دادگستری پیش از خرید املاک کمک بگیرید. مجموعه مفروز بهترین انتخاب برای شماست.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.