×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برای ساختمان چه پمپی را بخریم؟

خرید پمپ آب خانگی یکی از اولین راه‌حل‌هایی است که با دیدن فشار کم آب به ذهن می‌رسد. با توجه‌ به تنوع محصولات موجود در بازار، انتخاب پمپی که بتواند در کنار بودجه مناسب به نیازهای خاص ساختمان شما پاسخ دهد، یک چالش واقعی است؛ چون تنوع برندهای موجود در بازار، زیاد هستند و جنس‌های تقلبی هم برای سوزاندن بودجه شما در کمین نشسته‌اند! در این مقاله با ما همراه باشید تا راهنمای شما در خرید پمپ آب باشیم.

پمپ آب خانگی

مهم‌ترین معیارها برای خرید پمپ آب خانگی چیست؟

برای‌آنکه بتوانید پمپ آب ساختمان خود انتخاب کنید، باید چند فاکتور مهم را در نظر بگیرید. البته به یاد داشته باشید که برای گرفتن بهترین نتیجه، بهتر است انتخاب نوع پمپ را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید تا در آینده با مشکلی روبه‌رو نشوید.

مقدار آب مورد نیاز

قبل از هر چیز باید میزان آب مورد نیاز را برای فعالیت‌های روزمره خود تعیین کنید. برآورد مصرف روزانه آب را در مورد فعالیت‌های مختلفی مانند حمام‌کردن، پخت‌و‌پز، آبیاری باغچه و نظافت انجام دهید. همچنین، نرخ جریان و فشار مورد نیاز برای تامین آب در دوش‌ها و شیرها را هم بررسی کنید.

نوع پمپ مناسب با نیازهای شما

شناسایی نوع پمپی که با نیازهای شما همخوانی دارد، حیاتی است؛ مثلا اگر به افزایش فشار آب نیاز دارید، شاید پمپ تقویت فشار، انتخاب مناسبی برای شما باشد یا اگر آب را از چاه یا منبع خارجی دیگری می‌کشید، شاید پمپ چاهی یا پمپ زیرسطحی بهتر بتواند به نیازهایتان پاسخ دهد.

محاسبه اندازه و ظرفیت پمپ

قبل از خرید پمپ آب باید مطمئن شوید که ظرفیت پمپ با نیازهای مصرف آب شما همخوانی دارد. برای این کار، ظرفیت پمپ را براساس نرخ جریان و زمان عملیات محاسبه کنید تا بتوانید در زمان لازم، آب کافی را برای ساختمان خود تامین سازید.

قابلیت دوام و نگهداری

بهتر است قبل از خرید پمپ، میزان مقاومت و کیفیت آن را با توجه‌ به شرایط ساختمان خود بسنجید. ازاین‌گذشته، به شرایط نگهداری پمپ، نیاز آن به سرویس و وجود قطعات آن در بازار هم دقت کنید تا اگر در آینده به مشکل برخورد کردید، بتوانید پمپ خود را به‌راحتی تعمیر کرده یا با رعایت شرایط نگهداری، عمر آن را طولانی‌تر کنید.

بودجه خرید پمپ

همیشه لازم نیست بهترین و گران‌ترین پمپ موجود در بازار را برای ساختمان خود تهیه کنید؛ چون در این میان، فاکتورهای دیگری مانند هزینه‌های بلندمدت نگهداری، هزینه نصب، میزان مصرف انرژی و … هم وجود دارند؛ بنابراین، باید پمپی را برای ساختمان خود انتخاب کنید که در کنار سازگاری با بودجه شما، بتواند پاسخگوی نیازهای تامین آب ساختمان باشد.

بهترین برند پمپ آب خانگی چیست؟

اگر سری به بازار بزنید، با برندهای مختلفی از پمپ آب روبه‌رو می‌شوید. هر کدام از این برندها از نظر کیفیت ساخت و بودجه با هم تفاوت‌ دارند. بهترین برند برای شما گزینه‌ای است که بتواند پاسخگوی نیازهایتان باشد. در ادامه، شما را با چند برند مطرح در بازار آشنا می‌کنیم تا مسیر انتخاب برایتان ساده‌تر شود.

پمپ سیستما (SISTEMA)

یکی از برندهای مطرح در زمینه پمپ آب که از نظر کیفیت در رده بالایی قرار دارد، پمپ آب سیستما است. این برند ایتالیایی در طول ۳۰ سال گذشته به‌عنوان یکی از معتبرترین تولیدکننده‌های پمپ و سیستم‌های پمپاژ شناخته می‌شود. پمپ سیستما از آخرین تکنولوژی روز دنیا استفاده می‌کند و توانسته استانداردهای بین‌المللی مانند ISO و CE را از آن خود کند.

پمپ گراندفوس (Grandfos)

از دیگر برندهای مطرح جهانی که می‌توانید آن را برای خرید پمپ در نظر بگیرید، پمپ گراندفوس است. این برند دانمارکی، باکیفیت‌ترین پمپ‌های آب خانگی را با استفاده از تکنولوژی روز دنیا ارائه می‌دهد.

پمپ‌های این شرکت، به سیستم‌های پیشرفته الکترونیکی مجهز هستند و می‌توانند با تنظیم جریان خروجی پمپ، باعث صرفه‌جویی در مصرف آب شوند. از طرف دیگر، بدنه آن‌ها هم مقاومت بسیار بالایی دارد، پروانه آن‌ها در برابر خوردگی مقاوم است و موتور قدرتمندشان می‌تواند آب را به‌راحتی از اعماق زمین بیرون بکشد.

فوت‌های کوزه‌گری در خرید پمپ آب

تمام ماجرای خرید پمپ‌های آب خانگی به جنس یا قیمت آن محدود نمی‌شود. نکته‌های کوچکی که در ادامه توضیح می‌دهیم، گاهی تاثیر بیشتری دارند و می‌توانند دلیل اصلی رضایت یا نارضایتی شما از خریدتان باشند.

  • هنگام خرید پمپ آب به جنس بدنه آن دقت کنید؛ چون پمپ‌هایی با بدنه چدن، بعد از مدتی کارکردن در اثر حرارت بالا دچار تغییر شکل می‌شوند. بهترین جنس بدنه پمپ، استیل یا آلومینیوم است.

  • جنس و نوع پروانه پمپ باید با نوع آبی که قرار است در آن جریان پیدا کند، همخوانی داشته باشد؛ مثلا اگر در منطقه‌ای با آب‌ شور زندگی می‌کنید، باید از پروانه استیل ضدزنگ استفاده کنید.

  • هنگام خرید پمپ به میزان سروصدای آن هم توجه کنید؛ چون پمپ آب در طول شبانه‌روز صدای زیادی را تولید می‌کند. اگر فکر می‌کنید که این موضوع در آینده برایتان دردسرساز می‌شود، می‌توانید پمپ‌های بشقابی را در کنار باکس‌های مخصوص صدا به‌کار بگیرید.

  • برای‌آنکه بتوانید پمپ آب مناسبی را برای ساختمان خود انتخاب کنید، باید قبل از هر چیز، پلاک روی دستگاه را بخوانید. اگر پمپی که برای خرید به شما پیشنهاد می‌شود، پلاک ناخوانا یا مخدوشی دارد، از خرید آن منصرف شوید.

در کنار موارد بالا بهتر است مسئولیت خرید پمپ آب را به فردی که در این زمینه تخصص دارد، بسپارید و با بودجه‌ای که برای خریدن پمپ آب کنار گذاشته‌اید، دست به آزمون‌و‌خطا در مورد کیفیت پمپ‌های آب موجود در بازار نزنید!

پمپ آب را از معتبرترین فروشگاه‌ها تهیه کنید

متاسفانه پمپ‌های تقلبی در بازار، دوشادوش پمپ‌های اورجینال در حال خریدو‌فروش هستند؛ به همین دلیل، برای‌آنکه بتوانید از بودجه خود برای خرید محصولات اصل استفاده کنید، باید در انتخاب فروشگاه، دقت کافی را به خرج دهید.

در این زمینه می‌توانید روی شرکت فرات که نماینده رسمی پمپ گراندفوس دانمارک است و انواع مختلفی از بهترین پمپ‌های خانگی از معتبرترین برندهای دنیا را ارائه می‌دهد، حساب کنید. جالب این است که با سرزدن به وب‌سایت این مجموعه، می‌توانید قبل از خرید پمپ از مشاوره رایگان کمک بگیرید و پمپ آب اورجینال را با بهترین قیمت به‌دست بیاورید.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.