×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۲ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 12 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اقدام تازه علیه پلتفرم‌ها؛ بیمه مرکزی دسترسی شرکت‌های بیمه آنلاین به سرویس استعلام بیمه را قطع کرد

اقدام تازه علیه پلتفرم‌ها؛ بیمه مرکزی دسترسی شرکت‌های بیمه آنلاین به سرویس استعلام بیمه را قطع کرد

 تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۳

بیمه مرکزی دسترسی شرکت‌های بیمه آنلاین به سرویس استعلام بیمه را قطع کرد و این شرکت‌ها فعلا نمی‌توانند به کاربرانشان این سرویس را ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پیوست، دلیل این اقدام بیمه‌مرکزی، نپذیرفتن نرخ هزینه استعلام از سوی شرکت‌های بیمه آنلاین اعلام شده است. سرویس استعلام بیمه جزو سرویس‌های حاکمیتی است که بیمه مرکزی از طریق سامانه سنهاب به صورت رایگان دراختیار تمامی شرکت‌های بیمه قرار می‌دهد و آنها نیز آن را به صورت آنلاین در اختیار کارگزاری‌هایشان قرار می‌دهند اما بیمه مرکزی برای ارائه این سرویس به شرکت‌های بیمه آنلاین یا اینشورتک‌ها مبلغی را به عنوان هزینه ارائه این سرویس به این شرکت‌ها به ازای هر استعلام تعیین کرده است.

این درحالی‌است که پس از مصوبه شورای عالی بیمه در خصوص شرکت‌های بیمه نوآور، بیمه مرکزی موظف شد تا با رعایت قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی و حفظ حریم خصوصی امکان دسترسی شرکت‌های فناور بیمه‌ای را به سامانه‌های اطلاعاتی مرتبط با فعالیت آنها فراهم کند.

در این مصوبه هیچ تبعیضی میان شرکت‌های بیمه نوآور یا اینشورتک‌ها و سایر شرکت‌های بیمه‌ای و کارگزاری آنها در اتصال به سامانه‌های اطلاعاتی ایجاد نشده است.

انجمن فین‌تک در نامه‌ای به معاون اول ریاست‌جمهوری، محمد رضا عارف به هزینه دریافت شده بابت استعلام بیمه از اینشورتک‌ها اعتراض کرده است.

انجمن فین‌تک در نامه خود نوشته است: «…این افزایش ناگهانی و شدید در هزینه خدمات، توانایی این کسب و کارها را در ارائه خدمات به کاربران به طور جدی تحت تاثیر قرار داده و اعتماد عمومی به خدمات بیمه‌ای را کاهش داده‌است. به طور مثال برخی خدمات استعلامی که پیش‌تر به صورت رایگان یا با هزینه معقول در دسترس بودند اکنون با افزایش قیمت تا ۴۰ برابر مواجه شده‌اند.»

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.